طرز تهیه میگو عسلی آموزش تصویری و قدم به قدم

مقدمه

از زمان کودکی که به دنبال قوی تر شدن حافظه مان بودیم به ما میگفتند برای بیشتر شدن فسفر مغزمان از میگو استفاده کنیم

نه فقط میگو بلکه تمام غذا های دریایی به خاطر طعم منحصر به فردشان هیچ جایگزینی ندارند و با توجه به اینکه ذائقه ما غذای شور یا شیرین را بیشتر بپسندد، میتوانیم در انتخاب شیوه پخت آزادی عمل به خرج داده و این غذای دریایی را با طعم های متفاوتی بپزیم

یکی از این شیوه های پخت، استفاده از عسل برای طبخ میگو استکه به آن میگو عسلی میگویند

میگو عسلی که جزو غذا های استان های جنوبی و جنوب غربی کشور همانند بندرعباس ، بوشهر، اهواز و…. است،طرفدار های بسیار زیادی در تمام استان های کشور دارد

این غذا به خاطر ترکیبات بسیار مفیدی که در خود جای داده است جزو مفید ترین و خوشمزه ترین غذا های ایران محسوب میشود

در پخت این غذا به هیچ عنوان دست شما بسته نیست و میتوانید با مواد اولیه و ادویه های متنوع تر نسبت به این آموزش طعم های مختلفی را در آن تجربه کنید. اما پیشنهاد میکنیم برای آشنایی اولیه حتما یکبار دقیقا به صورت آموزش پیش بروید.

فوائد میگو

ارزش غذایی این نوع از میگو آنقدر بالاست که مصرف آن را برای تقویت عمومی بدن بسیار مناسب میدانند. چون مقدار مفیدی از امگا۳ همراه دارد و این امر با حفظ رعایت رژیم غذایی به جایگزینی امگا۳ با چربی های مضر خون کمک میکند

میگو عناصر مفیدی برای بافت های مغز و اعصاب دارد پس میتواند نارسایی های عصبی مثل فراموشی، کارگرد های ناقص مغز و اعصاب و … را مدیریت کرده و به بهبود آن کمک کند.

فوائد عسل

در مورد عسل که بخش دوم این خوراکی مفید را تشکیل میدهد خوب است بدانیم که این خوراکی مفید اگر طبیعی باشد در ایمن کردن بدن در برابر انواع بیماری ها مخصوصا میکروب ها و و یروس ها نقش مهمی دارد

توانمند شدن سیستم ایمنی بدن اثراتی دارد که از جمله آن شاداب بودن بدن و از بین بردن زمینه بیماری هاست

عسل همانند میگو در رفع مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب و تنش های عصبی مفید بوده و میتواند با تقویت دستگاه گوارش به جذب مواد مغذی کمک زیادی کند (به همین دلیل است که خوردن عسل و سیاه دانه بسیار توصیه شده است) و در زخم معده و ورم روده موثر باشد

بهتر است بدانیم کم خونی میتواند منشا های مختلفی داشته باشد و اگر این کم خونی به خاطر فقر آهن باشد عسل میتواند این فقر آهن را جبران کند.

فوائد سیر

سیر که یکی از مواد مورد استفاده در این خوراکی است برای فعالیت منظم قلب و تقویت ضربان آن بسیار مفید است. این املاح با تقویت قلب درصد تسلیم قلب در برابر رسوب چربی ها در عروق قلب را میگیرد

مواد لازم

میگوبه مقدار لازم
عسلسه قاشق غذا خوری
سس سویاسه قاشق غذا
سیرکوبیده و له شدهسه قاشق غذا خوری
فلفل کوبیده و زنجبیلبه مقدار لازم
روغن زیتون و زردچوبهبه مقدار لازم
آب لیمونصف فنجان
کرهسه عدد

دستور پخت

گام اول

ابتدا کرده ها را داخل تابه ریخته و آنها را حرارت میدهیم تا کاملا باز شود سپس عسل ها را در کره های باز شده ریخته و شعله زیر تابه را کم میکنیم و ادویه ها ( فلفل کوبیده، زنجبیل،

گام دوم

آبلیمو و بعدش سس سویا را به غذا اضافه میکنیم

بعد از هم زدن این مخلوط به مدت ۵ دقیقه سیر های له شده را که در مواد لازم به آن اشاره کردیم به تابه اضافه میکنیم

آنها را خوب هم زده تا به قوام بیاید

قدم سوم

پس از گام دوم، حدود نیمی از این مخلوط را در تابه باقی گذاشته و نیمی دیگر آن را در ظرفی میریزیم

میگو ها را در تابه میچینیم تا با مقداری از ترکیب که در تابه باقی مانده سرخ شده و پس از سرخ شدن، میگو ها را آنقدر میچرخانیم تا یکنواخت سرخ شود ،

قدم چهارم

باقی مانده این ترکیب را که در ظرفی جداگانه ریخته بودیم را به میگو ها اضافه کرده و حدود دو سه دقیقه حرارت ملایم میدهیم.

برای خوشمزه تر شدن این غذا میتوان از فلفل دلمه ای حلقه حلقه شده نیز استفاده کرد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سوالات