برای ثبت سفارش مستقیم میتوانید با شماره 09105106441
تماس بگیرید

گردو چه خواصی دارد؟

برای تهیه مستقیم مواد اولیه استفاده شده در این آموزش از تولید کننده میتوانید با شماره تلفن 6441 510 0910 تماس بگیرید و یا از طریق فروشگاه اینترنتی گل آرا به آدرس goolara.ir/shop  سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت فرمایید.  در صورت ارسال نام غذا یا کیک مورد نظرتان در شبکه های اجتماعی به آی دی  @goolara_admin، لیست مواد اولیه به همراه قیمت آن برای شما ارسال میشود و به صورت سریع تر مواد اولیه این آموزش به دست شما خواهد رسید.

گردو یکی از محبوب ترین خشکبار هایی است که در غذا های کشورمان بسیار استفاده شده و عطر و طعم آن غذا ها را به شدت تحت تاثیر قرار میدهد.

یکی از ماهر ترین آشپز ها در گفتگویی پیرامون گردو بیان میکرد:

حتی اگر گردو هیچ خاصیتی هم نداشت من در بسیاری از غذا هایم نمیتوانستم هیچ جایگزینی از لحاظ عطر و طعم برای این خشکبار محبوب پیدا کنم.

گذشته از این نظر ما معمولا دوست داریم موادی را در رژیم غذایی مان جای دهیم که علاوه بر خوش طعم بودن، به تندرستی ما کمک کند و در دور تر شدن از بیماری ها همراه ما باشد.

گردو از جمله همین مواد غذایی است که با انتخاب آن برای مصرف در غذا و یا حتی تنقلات، میتوانیم با یک تیر چند نشان بزنیم.

در این نوشتار به برخی از این خواص مهم پرداخته ایم

خواص گردو

۱- کمک به تمرکز و تقویت حافظه

قرار دادن مقدار مناسب گردو در مصرف روزانه، خطر از دست دادن عقل و ابتلا به آلزایمر را کاهش میدهد. گردو مقدار زیادی امگا ۳ دارد و این ویتامین های درون گردو در عملکرد مغز تاثیر مثبت دارند. البته ویتامین E گردو نیز در این زمینه بی تاثیر نیست.

۲- تاثیرات اخلاقی

دانشمندان میگویند که یکی از تاثیراتی که گردو دارد، خوش اخلاق تر شدن شخصی است که ویتامین های تاثیر گذار در اخلاق را از این راه تامین کند. چون ویتامین های موثر در اخلاق در گردو وجود دارد.

۳- تقویت قلب

مواد مغذی گردو، با تشکیل پلاکت های خطر ناک در رگ ها مقابله میکند. به عبارت دیگر امگا۳ گردو باعث تمییز شدن رگ های خون میشود و باعث بهبود جریان گردش خون میشود.

در این بین، اگر به خاطر برخی مریضی ها التهاباتی در عروق بوجود آمده باشد میتواند آنها را بوسیله تنظیم گردش از بین برده و بهبود ببخشد.

برخی تحقیقات بیان کرده اند که گردو میتواند خطر مبتلا شدن به سندروم متابولیک را کمتر کند.

همچنین بیمارانی که انسولین غیر استانداردی داشنتد، با خوردن گردو، جریان خون بهتری پیدا کرده و خوردن گردو به بهبود آنها کمک زیادی کرد.

جالب است بدانید با اینکه این بیماران تحت مطالعه با خوردن گردو نه تنها چاق نشدند بلکه به وزنشان هیچ اضافه نشد. نسبت به این مورد در فایده چهارم مفصل تر صحبت میکنیم.

۴- کمک به لاغر شدن

شاید تصور برخی افراد دقیقا عکس عنوان بالا باشد اما خوب است بدانید با تحقیقی که دانشمندان روی افراد مختلف اجرا کرده اند به این نتیجه رسیده اند که اگر فردی هفته ای دو بار مصرف گردو داشته باشد در بلند مدت در کاهش وزن او موثر است.

سوال یکی از کاربران: آیا مصرف گردو باعث کم شدن غذا هم میشود؟ اگر پاسخ مثبت است آیا این کم شدن اشتها، رشد را تحت تاثیر منفی قرار نمیدهد؟

پاسخ: محققان بیوشیمی در بررسی اثرات گردو بر اشتها، در تحقیقی میدانی آن را به موش های متعددی دادند. در عین حال که کاهش اشتهای کاذب به غذا از موش هایی که گردو استفاده کرده بودند دیده میشد، تاثیر منفی در رشد آنها یافت نشد.

۵- کمک به کاهش افسردگی

یکی از مهم ترین مواد تشکیل دهنده  گردو امگا۳ است. شواهدی که توسط محققان بیولوژیک بررسی شده است گویای این نکته است که مقدار مناسب چربی های امگا۳ که گردو دارد، در یعضی از اختلالات رفتاری مثل افسردگی تاثیر دارد.

فسفر و امگا۳ که در گردو وجود دارد دست در دست هم میدهند و با تنظیم عملکرد مغز باعث کاهش افسردگی خواهند شد.

این چربی ها به مرور زمان پوشش بیرونی برای سلول میسازند و باعث توانایی ارتباطی سلول ها میگردند و به خاطر همین مساله انتقال عصبی حس خوب وارد جریان سلولی میشود.

افراد زیادی هستند که برای بهبود شان نیاز به جبران کم بودن امگا ۳ در بدنشان دارند اما از استفاده از گردو غفلت میکنند.

خوب است بدانیم مصرف به اندازه گردو، از کنترولر های اعصاب محافظت میکند.

 ۶- تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی مخصوصا بعد از شیوع ویروس کرونا، در دید همه­ی ما بسیار مهم است و این کار از دیدگاه متخصصان راه های مختلفی دارد و در مقالات مخصوص به این موضوع به آن پرداخته شده و در این بخش تنها اشاره ای به آنتی اکسیدان های موجود در گردو و تاثیر آنها بر تقویت سیستم ایمنی بدن بیان میگردد.

همانطور که میدانیم در صورتی که سطح آنتی اکسیدان بدن از رادیکال های آزاد پایین تر بیاید، عوارضی مثل: پیری زود رس، ترمیم سلول های نقصان دیده و….. دارد.

۷- تامین نیاز های ویتامینی بدن

الف) در حالت عادی افراد باید روزانه بین یک تا دو گرم امگا۳ مصرف کنند. و این مقدار با خوردن روزانه گردو به میزان حدودا ۳۰ گرم ویتامین استاندارد نیاز امگا ۳ را تامین خواهد کرد.

حساسیت زایی گردو

بدن برخی از افراد به مصرف گردو واکنش نشان میدهد. ثابت شده است آلرژی یا حساسیت ها معمولا درمان قطعی ندارند اما خبر خوب این است که با در نظر گرفتن چند نکته ساده این حساسیت کنترل میشود

منشا حساسیت از گردو

وقتی سیستم امنیتی بدن انسان، به اشتباه برخی مواد غذایی را میکروب های مهاجم تشخیص دهند، با نشانه های التهابی این مساله ظاهر میشود و گردو هم از این موارد مستثنا نیست.

گردو از امگا ۳ ، ویتامین A ، ویتامین B  و C و همچنین ویتامین E تشکیل شده است. چنین مواد غذایی برای بدن بسیار مفید بوده و باعث بوجود اومدن خاصیت های درمانی زیادی در گردو شده است.

بنابراین منشا بروز این حساسیت پروتوئین هایی است که جزو خواص غذایی گردو محسوب میگردد.

چه افرادی حساسیت دارند

الف) ارث: بعضی از این حساسیت ها به گردو ارثی هستند و اگه این علامت های حساسیت در والدین و یا بقیه اعضای خانواده بود میتوان متوجه شد که حساسیت شما به این ماده غذایی بی نظیر ارثی است

ب)  حساسیت فصلی: ممکن است با دیدن این عنوان بپرسید حساسیت به گردو چه ارتباطی به حساسیت فصلی دارد؟ اما خوب است بدانید که تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که حساسیت فصلی دارند استعداد بیشتری نسبت به حساسیت به مواد غذایی خاص از جمله گردو نیز دارند.

ج) دوران نوزادی: حساسیت هایی که در دوران نوزادی برای افراد پیش می­آید گرچه ممکن است برطرف شود اما در اغلب موارد با افراد، باقی می­ماند.

انواع حساسیت به گردو

  • بدون اینکه گردو خورده شود حتی با دست زدن به آن التهاب پوستی رخ میدهد
  • با خوردن گردو، التهاب پوستی اتفاق بیفتد. در این مورد متناسب با افراد مختلف، فاصله استفاده از گردو و بیرون ریختن پوست متفاوت است.

برای تهیه مستقیم مواد اولیه استفاده شده در این آموزش از تولید کننده میتوانید با شماره تلفن 6441 510 0910 تماس بگیرید و یا از طریق فروشگاه اینترنتی گل آرا به آدرس goolara.ir/shop  سفارش خود را به صورت اینترنتی ثبت فرمایید.  در صورت ارسال نام غذا یا کیک مورد نظرتان در شبکه های اجتماعی به آی دی  @goolara_admin، لیست مواد اولیه به همراه قیمت آن برای شما ارسال میشود و به صورت سریع تر مواد اولیه این آموزش به دست شما خواهد رسید.

4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه سوالات